Halkla İlişkiler Alanının Tanımı
Kurumu tanıtma,kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlama,geliştirme ve yürütme yeterliklerini kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Meslekte Aranılan Nitelikler
Etkili iletişim kurmak
Türkçeyi etkili konuşmak.
Mesleğine ait teknolojik araçları etkili kullanmak.
Mesleki yazıları yazmak.
Araştırma yapmak.
Planlama yapmak.
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçlarını kullanmak.
Basın kuruluşlarıyla ilişkileri yürütmek.
Halkla ilişkilerde organizasyon faaliyetlerini yürütmek.
Sponsorluk faaliyetlerini yürütmek.
Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyaları yapmak.
Çalışma Olanakları
Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren kurumların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında ,
Sivil toplum örgütlerinde ve siyasal kurum ve kuruluşlarda,
Kamu sektöründe ve çeşitli medya kuruluşlarında araştırmacı, uygulamacı, yönetici ve iletişim uzmanı olarak görev alabilirler.
Halkla ilişkiler ve tanıtım ajanslarında,
Şirketlerin halkla ilişkiler,kurumsal iletişim,tanıtım bölümlerinde,
Medya kuruluşlarında,
Medya ve takip ajanslarında,
Kamuoyu ve pazar araştırması şirketlerinde,
Reklam ajanslarında,
Haber ajanslarında,
Çağrı merkezlerinde,
Şirketlerin müşteri ilişkileri biriminde,
Organizasyon ve fuar şirketlerinde,